خبرها, همه مطالب

AnyDesk هک شد.

هک شدن AnyDesk
  • این شرکت آلمانی اعلام کرد پس از بررسی‌های امنیتی انجام شده، متوجه شدند که هک شدن AnyDesk یک حمله باج‌افزاری نیست.

توسعه‌دهنده این نرم‌افزار روز جمعه اعلام کرد که یک حمله سایبری باعث آسیب به سیستم های تولیدی آن‌ها و هک شدن AnyDesk شد.

همچنین در بیانیه‌ای اظهار داشت که: «ما تمام گواهی‌های مرتبط با امنیت را لغو کرده‌ایم و درصورت لزوم سیستم‌ها اصلاح یا جایگزین شده‌اند. ما به‌زودی گواهی امضای کد قبلی را برای باینری‌های خود لغو خواهیم کرد و قبلاً جایگزینی آن را با یک گواهی جدید آغاز کرده ایم».

تدابیر امنیتی AnyDesk

AnyDesk به‌دلیل احتیاط فراوان، تمام رمزهای عبور پورتال وب خود را باطل کرده است و از کاربران می‌خواهد درصورت استفاده مجدد از همان رمزهای عبور در سایر سرویس‌های آنلاین، حتما رمز عبور خود را تغییر دهند.

همچنین توصیه می‌شود که کاربران آخرین نسخه نرم‌افزار را که همراه با گواهی امضای کد جدید است، دانلود کنند.

AnyDesk زمان و نحوه نقض سیستم‌های خود را فاش نکرد. درحال‌حاضر مشخص نیست که آیا اطلاعاتی به‌دنبال این هک به سرقت رفته‌اند یا خیر. بااین‌حال، تأکید کرد که هیچ مدرکی مبنی‌بر اینکه سیستم‌های کاربران نهایی تحت‌تأثیر قرار گرفته‌اند، وجود ندارد.

اوایل این هفته، Günter Born of BornCity اعلام کرد که AnyDesk از 29 ژانویه در دست تعمیر و نگهداری بوده است و همچنین هک شدن AnyDesk دور از انتظار نبود. این مشکل در 1 فوریه مورد بررسی قرار گرفت. پیش‌از این، در 24 ژانویه، این شرکت به کاربران خود در مورد “وقفه‌های متناوب” و “تخریب سرویس” هشدار داده بود.

AnyDesk دارای بیش از 170000 مشتری از جمله Amedes، AutoForm Engineering، LG Electronics، Samsung Electronics، Spidercam و Thales است.

خط مقدم محافظت از امنیت کامپیوتر شما، استفاده از آنتی ویروسی است که قابلیت اطمینان بالایی داشته باشد و مدام به روزرسانی شود. ما در مجموعه‌ی شیدافزار برای این نگرانی شما عزیزان، ضدویروس شید را پیشنهاد می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.