خبرها, همه مطالب

موزیلا و انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی خود برای Thunderbird و Firefox

به‌روزرسانی‌های امنیتی موزیلا
  • اخیراً به‌روزرسانی‌های امنیتی موزیلا را برای رفع آسیب‌پذیری‌های شناخته‌شده در محصولات Thunderbird و Firefox منتشر شد.

آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت (CISA) توصیه می‌کند که این وصله‌ها و به‌روزرسانی‌های امنیتی موزیلا، هرچه سریع‌تر اعمال شوند؛ زیرا «یک تهدید سایبری می‌تواند از این آسیب‌پذیری‌ها برای به دست گرفتن کنترل سیستم آسیب‌دیده سوءاستفاده کند».

Thunderbird یک سرویس گیرنده ایمیل است. با یک یا چند سرور ایمیل صحبت می‌کند و پیام‌های شما را از آن‌ها دریافت می‌کند.

به‌روزرسانی‌های امنیتی برای محصول Thunderbird جهت رفع 3 آسیب‌پذیری با تأثیر بالا و 7 آسیب‌پذیری متوسط ​​طراحی شده‌اند که به مهاجم اجازه تخریب حافظه را می‌دهند.

تنها وقوع یک اشکال در محاسبه تأخیر اعلان‌های بازشو می‌تواند امکان حمله را برای مهاجم فراهم کند. همچنین مشکلات حافظه می‌توانست برای اجرای کدهای مخرب مورد سوءاستفاده قرار گیرند.

به‌روزرسانی‌های محصول فایرفاکس ESR

به‌روزرسانی‌های محصول فایرفاکس ESR سه آسیب‌پذیری با تأثیر بالا و هفت آسیب‌پذیری متوسط ​​مشابه آنچه در بالا ذکر شد را برطرف کرده و به‌روزرسانی‌های امنیتی موزیلا برای محصول فایرفاکس 122 شش آسیب‌پذیری با تأثیر بالا و ده آسیب‌پذیری متوسط ​​را برطرف کردند.

تمام این آسیب‌پذیری‌ها، درصورت بهره‌برداری، می‌توانند باعث اختلال در واحدهای تجاری شوند. بنابراین، رعایت توصیه‌های موزیلا و CISA ضروری است.

خط مقدم محافظت از امنیت کامپیوتر شما، استفاده از آنتی ویروسی است که قابلیت اطمینان بالایی داشته باشد و مدام به روزرسانی شود. ما در مجموعه‌ی شیدافزار برای این نگرانی شما عزیزان، ضدویروس شید را پیشنهاد می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.