اندروید, خبرها, همه مطالب

Google Play نقش مهمی در امنیت Android ایفا می‌کند.

آنتی ویروس گوگل
  • گوگل پلی پروتکت Google Play Protect که به‌عنوان یک فرشته نگهبان هوشیار عمل می‌کند، به بخش جدایی‌ناپذیر میلیاردها دستگاه اندرویدی در سراسر جهان تبدیل شده است و در نقش آنتی‌ ویروس گوگل عمل می‌کند.

این فناوری که در سال 2017 به‌عنوان راه‌حل رسمی آنتی‌ ویروس گوگل تأسیس شد، در سال 2013 زیربنای فناوری Google Play Protect را به اندروید 2.2 باز کرد. درحال‌حاضر، این آنتی‌ویروس اندروید به‌طور یکپارچه با Google Play ادغام می‌شود و اسکن‌های معمولی را روی تمام برنامه‌های نصب‌شده روی گوشی هوشمند شما انجام می‌دهد.

قابل توجه است که Google Play Protect یک ویژگی فراگیر در تلفن‌های اندرویدی مجهز به سرویس‌های گوگل است که شهرت خود را به‌عنوان «پرکاربردترین سرویس محافظت از تهدیدات تلفن همراه در جهان» به دست آورده است. روزانه، 125 میلیارد برنامه کاربردی را با جدیت تجزیه‌وتحلیل می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که دستگاه شما به‌عنوان یک قلعه در برابر تهدیدات احتمالی باقی می‌ماند.

توابع Google Play Protect

مأموریت اصلی Google Play Protect حول محور جلوگیری از نفوذ برنامه‌های مخرب به دستگاه‌های تلفن همراه است، به‌ویژه برنامه‌هایی که از فایل‌های APK منشأ می‌گیرند. قابلیت‌های آن فراتر از یک دروازه‌بان صرف است.

در اینجا به عملکردهای چند جانبه‌ی Google Play Protect پرداخته‌ایم:

بررسی‌های امنیتی در برنامه‌های فروشگاهGoogle Play: بررسی‌های امنیتی اولیه را، روی برنامه‌های موجود در فروشگاه Google Play انجام می‌دهد.

اسکن جهت یافتن برنامه‌های مخرب: به‌طور مرتب دستگاه شما را برای یافتن برنامه‌های مخرب که از منابع ناشناخته سرچشمه می‌گیرند، اسکن می‌کند.

هشدارها در مورد برنامه‌های مخرب: هشدارهایی را در مورد وجود برنامه‌های مخرب صادر می‌کند و کاربران را در جریان می‌گذارد.

غیرفعال کردن و حذف برنامه‌های مخرب: به کاربران امکان می‌دهد برنامه‌های مخرب شناسایی‌شده را مستقیماً از دستگاه خود غیرفعال یا حذف کنند.

هشدارهای حریم خصوصی برای مجوزهای کاربر: هشدارهای حریم خصوصی را در مورد برنامه‌هایی که تلاش می‌کنند به مجوزهای کاربر برخلاف خط‌‌مشی برنامه‌نویس Google Play دسترسی پیدا کنند، ارسال می‌کند.

بازنشانی مجوز برنامه: به کاربران اجازه می‌دهد مجوزهای برنامه را در نسخه‌های خاص اندروید بازنشانی کنند و حفاظت از حریم خصوصی را افزایش دهند.

قابل توجه است که Google Play Protect این وظایف را بدون وقفه در پس‌زمینه اجرا و تجربه کاربری بدون وقفه را تضمین می‌کند. تنها زمانی مداخله می‌کند که یک تهدید بالقوه شناسایی شود. سپس هرگونه اختلال در عملکرد دستگاه را به حداقل می‌رساند.

فعال کردن و پیکربندی گوگل پلی پروتکت

خوشبختانه Google Play Protect به‌طور پیش‌فرض در اکثر گوشی‌های اندرویدی فعال است. بااین‌حال، برای کسانی که می‌خواهند تنظیمات آن را تأیید یا پیکربندی کنند، یک فرآیند ساده تضمین می‌کند که نگهبان گوشی شما هوشیار است. برای فعال کردن یا بررسی وضعیت Google Play Protect:

  • Google Play را در دستگاه خود باز کنید.
  • برای دسترسی به منوی زمینه، روی عکس نمایه خود ضربه بزنید.
  • Play Protect را انتخاب کنید.
  • برای دسترسی به تنظیمات روی نماد چرخ دنده ضربه بزنید.

علاوه‌بر این، در تنظیمات، کاربران با دو گزینه محوری روبرو می‌شوند:

  • اسکن برنامه ها با Play Protect: کلید اصلی برای فعال یا غیرفعال کردن Google Play Protect.
  • بهبود تشخیص برنامه‌های مخرب: یک ویژگی اختیاری که در صورت فعال شدن، برنامه‌های مشکوک را برای اسکن کامل، به سرورهای Google ارسال می‌کند.

درک قابلیت‌های تشخیص PLAY PROTECT

همچنین، یکی از جنبه‌های قانع‌کننده Google Play Protect، عملکرد مستقل آن است که نیاز به دخالت کاربر را از بین می‌برد. بااین‌حال، کاربران می‌توانند به‌صورت دستی اسکن تمام برنامه‌های نصب‌شده را از طریق Google Play آغاز کنند و یک لایه اطمینان اضافی را ارائه دهند.

نتایج این اسکن دستی از طریق یک نشانگر واضح ارائه می‌شود (یک نماد سبز که یک دستگاه ایمن را سیگنال می‌دهد یا یک نماد قرمز که کاربران را در مورد خطرات احتمالی هشدار می‌دهد).

خط مقدم محافظت از امنیت کامپیوتر شما، استفاده از آنتی ویروسی است که قابلیت اطمینان بالایی داشته باشد و مدام به روزرسانی شود. ما در مجموعه‌ی شیدافزار برای این نگرانی شما عزیزان، ضدویروس شید را پیشنهاد می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.