Sheed-internet-security-
امنیت و هک اندروید همه مطالب

آشنایی با امنیت اینترنتی شید

زندگی در عصر دیجیتال چالش‌ها و خطرات بسیاری را به همراه دارد. یکی از این چالش‌ها چگونگی ایجاد و حفظ امنیت اینترنتی ما در فضای آنلاین است. در دنیای مدرن، امنیت اینترنتی به معنای حفاظت از اطلاعات شخصی، داده‌ها، و دستگاه‌های ما در مقابل تهدیدات مختلف مرتبط با اینترنت است. این تهدیدات شامل حملات هکری و فیشینگ، نصب برنامه‌های مخرب و آلوده در دستگاه و بسیاری از کلاهبرداری‌های آنلاین می‌شود. اگر اطلاعات شخصی، رمزهای عبور، فایل‌ها، اسناد حساس یک سازمان بزرگ و داده‌های حساس شما در دسترس کلاهبرداران و شیادان اینترنتی قرار گیرند، ممکن است با مشکلات جدی مواجه شوید کنید. شاید این پرسش برای شما ایجاد شود که چه چیزی امنیت اینترنتی شید را از بقیه متمایز می‌کند؟

بهتر است که یک سفر کوتاه به دنیای امنیت اینترنتی شید داشته باشیم.

بنابراین، در ادامه قصد داریم تا امنیت اینترنتی شید را به‌طور کامل معرفی کرده و تمام ویژگی‌های کاربردی آن را شرح دهیم. بعد از خواندن این مطلب متوجه می‌شوید که امنیت اینترنتی شید تنها انتخاب عالی و مقرون‌ به‌صرفه در ایران است.

در ضمن اگر علاقمند به آشنایی با ضد ویروس شید، چگونگی عملکرد و امکانات آن هستید، می‌توانید مقاله‌ی ما را با عنوان آشنایی با ضد ویروس شید مطالعه بفرمایید.

امنیت اینترنتی شید چیست؟

امنیت اینترنتی شید، علاوه‌بر اینکه تمامی امکانات ضدویروس را دارد، دارای قابلیت‌های بیشتری نیز است. مانند محافظت در برابر تهدیدهای اینترنتی، امنیت مرورگر، امنیت خرید و پرداخت، امنیت کارهای بانکی و همچنین دیوار آتش که به شما این امکان را می‌دهد تا ارتباطات اینترنتی و کنترل برنامه‌های دستگاه‌تان را در دست بگیرید.

در واقع، برای استفاده از امنیت اینترنتی نیازی به نصب آنتی‌ویروس نیست، چراکه امنیت اینترنتی نسخه کامل‌تر آنتی‌ویروس شید است و آنتی‌ویروس در دل امنیت اینترنتی قرار گرفته است.

بنابراین، نسخه امنیت اینترنتی آنتی ویروسی است با امکانات و قابلیت‌های بیشتر در محافظت از دستگاه شما.

اسکن‌ها با 2 موتور قدرتمند انجام می‌شوند!

تصور کنید که قصد دانلود یک فایل از اینترنت را دارید. این فایل می‌تواند یک سند مهم، یک نرم‌افزار کاربردی یا حتی یک ویدئو آموزشی باشد. ممکن است پشت این فایل، به دور از چشمان شما، ویروس یا بدافزار خطرناکی که قصد آسیب به دستگاه یا سرقت اطلاعات شخصی و بانکی شما را دارد، پنهان شده باشد.

پس‌از دانلود این فایل، در واقع شما بدافزار یا ویروس موجود در پس‌زمینه را نیز دانلود کرده‌اید. اگر دستگاه شما فاقد یک نرم‌افزار آنتی ویروس قدرتمند باشد، در معرض آسیب قطعی عوامل مخرب قرار خواهد گرفت.

برای از بین بردن این ضعف و تهدید، آنتی ویروس شید یک گزینه ایده‌آل است. چراکه این آنتی ویروس اسکن‌های خود را به وسیله 2 موتور به‌صورت هم‌زمان انجام می‌دهد و این ویژگی توانایی یافتن و مقابله با ویروس‌ها و بدافزارها را افزایش می‌دهد.

اسکن و محافظت در لحظه

دستگاه‌تان را یک ساختمان مسکونی در نظر بگیرید که از نگهابانی 24 ساعته برخوردار است. امنیت اینترنتی شید، همانند یک نگهبان امنیتی تیزبین به‌طور مداوم و در لحظه مراقب تمامی فعالیت‌های مشکوک و مخرب است. یعنی هر فایلی پیش از آن که خوانده یا نوشته و اجرا شوند، در لحظه اسکن می‌شود.

بنابراین پیش‌از رد شدن از سد نگهبانی و انجام اسکن هیچ فایل آلوده‌ای اجازه اجرا یا باز شدن نخواهد داشت و دستگاه شما همیشه در امنیت کامل خواهد بود.

قابلیت انجام اسکن‌های متنوع و تنظیم اسکن‌های سفارشی

تا به اینجا متوجه شدیم که کارایی اسکن‌ها در جهت بررسی و شناسایی ویروس‌ها و بدافزارهای مهاجمی است که قصد نابودی و آسیب رساندن به دستگاه‌های شما را دارند.

افزون بر اسکن و محافظت در لحظه که به‌صورت مداوم مراقب دستگاه‌تان است، شما می‌توانید به‌صورت دستی تمام دستگاه خود را اسکن کنید، یا فقط بخش‌های حساس و حیاتی آن را بررسی کنید.

همچنین می‌توانید تنظیماتی برای اسکن‌های سفارشی داشته باشید تا هر زمانی که نیاز بود آن‌ها را با سرعت و راحتی اجرا کنید.

جلوگیری از اجرای خودکار برنامه‌های فلش‌ها و هاردهای اکسترنال

با این قابلیت، دیگر نگران این نباشید که فایل‌های فلش یا هارد اکسترنال که ممکن است آلوده باشند، با اتصال به دستگاه‌تان به‌صورت خودکار اجرا شوند و کل آن را آلوده کنند.

ضد ویروس شید به‌طور پیش‌فرض از این نوع اجراها جلوگیری می‌کند و ابتدا آن‌ها را اسکن می‌کند.

در صورت نیاز می‌توانید این قابلیت را غیرفعال کنید، ولی به طور کلی این قابلیت برای ایجاد امنیت بیشتر دستگاه‌های شما است.

دیوار آتش هوشمند

فایروال یا دیوار آتش هوشمند شید، اجازه نمی‌دهد که هیچ برنامه‌ای بدون مجوز شما به اینترنت متصل شود. این ویژگی منحصربه‌فرد، امنیت اینترنتی شید را کاملا متمایز می‌کند.
شما در این قابلیت، فهرستی از تمام برنامه‌های دستگاه‌تان را خواهید داشت که می‌توانید اتصال یا عدم اتصال به اینترنت را برای هرکدام تعیین نمایید.

همچنین اگر برنامه‌ای بدون اطلاع شما اقدام به اتصال به اینترنت کرد، امنیت اینترنتی شید به شما اطلاع می‌دهد تا نسبت به آن با یک کلیک ساده تصمیم‌گیری نمایید.

تشخیص برنامه‌های مخرب توسط دیوار آتش هوشمند

فایروال رفتار و چگونگی عملکرد برنامه‌ها را در نظر می‌گیرد و به‌طور پیش‌فرض امکان دسترسی به اینترنت را برای تمامی برنامه‌ها تعیین می‌کند.

این ویژگی باعث می‌شود که تمامی برنامه‌های مخرب از همان ابتدا مسدود شوند و خطر هرگونه آسیب از سوی آن‌ها را به حداقل می‌رساند.

همکاری با امنیت اینترنتی ویندوز

امنیت اینترنتی شید هرگز فایروال ویندوز را غیرفعال نمی‌کند، بلکه در کنار آن یک لایه‌ اضافی از امنیت شبکه را فراهم می‌کند.

این ویژگی تضمین می‌کند که تنظیمات پیش‌فرض امنیت اینترنتی ویندوز (که امنیت اولیه را در برابر انواع خاصی از حملات سایبری فراهم می‌کند)، همچنان فعال هستند.

بنابراین، امنیت اینترنتی ویندوز می‌تواند در کنار امنیت اینترنتی شید، توسط کاربران فنی و پیشرفته‌تر جهت مسدود کردن پورت‌ها و آدرس‌های IP مضر، مورد استفاده قرار بگیرد.

تضمین امنیت وب‌گردی

امنیت اینترنتی شید از دستگاه شما در برابر تهدیداتی که ازطریق وب‌سایت‌ها ایجاد می‌شوند محافظت می‌کند.

این محافظت با کمک یک افزونه مرورگر وب ارائه می‌شود. در واقع، پس از نصب امنیت اینترنتی، این افزونه را بر روی مرورگر خود نصب می‌کنید.

سپس این افزونه وب‌سایت‌های مخرب یا مشکوک به آلودگی‌های بدافزاری و فیشینگ را شناسایی و مسدود می‌کند.

محافظت از کارهای بانکی و خرید آنلاین ایمن

امنیت اینترنتی شید ایمنی درگاه‌های پرداخت و وب‌سایت‌های بانکداری الکترونیکی را بررسی و تأیید می‌کند.

با این روش، در زمان خطر برای کاربران در مورد وب‌سایت‌های مخرب و مشکوک هشدار ارسال می‌کند. بنابراین کاربر می‌تواند در مورد وارد کردن اطلاعات شخصی و حساب کاربری خود، به بازخوردها و هشدارهای امنیت اینترنتی شید توجه کند.

همچنین سازوکار تشخیص درگاه‌های پرداخت قلابی و آلوده به حملات فیشینگ را فراهم می‌کند.

عدم کندی یا کاهش سرعت دستگاه شما

با استفاده از امنیت اینترنتی شید دیگر لازم نیست که نگران کند شدن دستگاه خود باشید. شید بهینه‌سازی‌های پیشرفته‌‌ای در جهت عدم کاهش سرعت و عملکرد دستگاه کاربران ارائه می‌دهد.

به این صورت که، پس‌از یک‌بار اسکن نتایج آن را  ذخیره می‌کند، این اقدام از انجام چندباره‌ی اسکن‌ها جلوگیری کرده و در نهایت منجر به حفظ سرعت دستگاه می‌شود.

امنیت اینترنتی شید تنها در مواقع ضروری برخی از اسکن‌ها را در زمان بیکاری دستگاه تکرار می‌کند.

نتیجه این فرآیند هوشمندانه، عدم کندی و کاهش سرعت دستگاه شما است.

روش‌های مختلف برای حذف یا خنثی‌کردن تهدید

ضد ویروس شید پس‌از شناسایی و مسدود کردن تمامی ویروس‌ها و بدافزارها، چندین روش برای حذف یا خنثی‌سازی آن‌ها ارائه می‌دهد. این روش‌ها عبارتند از:

  • پاک‌سازی فایل‌‌های مخرب
  • قرنطینه کردن
  • حذف کامل

لازم به ذکر است که در روش قرنطینه، امکان مشاهده و بازگردانی فایل‌های قرنطینه‌شده وجود دارد.

پیدا کردن موقعیت مکانی دستگاه‌های شما

ضد ویروس شید با ارائه‌ی قابلیت ضدسرقت و مکان‌یابی، به کاربران خود امکان گزارش دستگاه‌های دزدیده یا مفقودشده را فراهم می‌کند.

با این امکان، کاربر دسترسی به موقعیت مکانی و همچنین تاریخچه‌ی IP آن‌ها را خواهد داشت.

بنابراین شید بدون نیاز به GPS، موقعیت دستگاه شما در آخرین زمانی که به Wi-Fi وصل بوده نمایش می‌دهد.

به‌روزرسانی‌های همیشگی و مداوم شید

امنیت اینرنتی شید به‌طور خودکار هر 3 ساعت یک‌بار به‌روزرسانی‌های جدید را بررسی و اعمال می‌کند.

همچنین توانایی‌های شناسایی ویروس‌ها و بدافزارها هر 12 ساعت یک‌بار به‌روزرسانی می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که دستگاه شما برای جدیدترین تهدیدات نیز آماده است.

لازم به ذکر است که پس ‌از هر به‌روزرسانی، یک اسکن خودکار انجام می‌شود تا هر بدافزار جدیدی که ممکن است درحال اجرا باشد شناسایی و حذف شود.

1) به‌روزرسانی فهرست سیاه دیوار هوشمند

فرض کنید امنیت اینترنتی شید فهرستی از تمامی آلودگی‌های موجود در فضای وب تهیه و آن را با ‌نام فهرست سیاه (black list) دیوار هوشمند معرفی می‌کند.

این فهرست سیاه که حاوی بدافزارهای شناخته‌شده، وب‌سایت‌های خرید، پرداخت و بانکداری الکترونیکی است به‌صورت خودکار و روزانه، به‌روز می‌شود.

در نهایت این ویژگی منجر به محافظت هرچه بیشتر و کاملا به‌روز دستگاه شما از حملات سایبری می‌شود.

2) به‌روزرسانی فهرست سفید دیوار هوشمند

در مقابل فهرست سیاه، یک فهرست سفید (white list) نیز وجود دارد. این فهرست حاوی فهرست وب‌سایت‌های مختلف و خرید امن و برنامه‌های مورد اعتماد فایروال یا دیوار هوشمند است که پیوسته به‌روز می‌شود.

این به‌روزرسانی باعث شناسایی و اضافه شدن خودکار وب‌سایت‌ها و برنامه‌های جدید مجاز و ایمن به فهرست سفید می‌شود.

ظاهر زیبا همراه با کاربری آسان

امنیت اینترنتی شید دارای طراحی منحصربه‌فرد و در عین حال ساده و کاربردی است. یکی از ویژگی‌های مهم شید فراهم ساختن محیط کاملاً فارسی جهت استفاده روزانه تمامی کاربران فارسی زبان است.

همین امر باعث می‌شود تا کاربران به‌راحتی بتوانند از این نرم‌افزار استفاده کنند.

پشتیبانی آنلاین و تلفنی

یکی از دغدغه‎‌ها و اولویت‌های اصلی شید رضایت کاربران و ارائه‌ی خدمات پشتیبانی با کیفیت به آن‌ها است.

بدین منظور شید خدمات پشتیبانی خود را در قالب پشتیبانی ازطریق گفتگوی آنلاین، تیکت و همچنین تلفن ارائه می‌دهد تا کاربران بتوانند با توجه به شرایط خود یکی از این 3 روش پشتیبانی را انتخاب کنند.

مقرون‌به‌صرفه بودن

ارائه‌ی محصولی با کیفیت و درعین حال مقرون‌به‌صرفه مهم‌ترین هدف و اولویت شیدافزار رایانه است.

بدین منظور تلاش شده است تا محصولی با کیفیت و مورد اعتماد را با قیمتی مناسب و منطقی به کاربران خود عرضه کند تا امنیت در فضای دیجیتال را برای همه کاربران ایرانی قابل دسترسی نماید.

جمع‌بندی

با استفاده از امنیت اینترنتی شید درحالی‌که شما به کارهای روزانه‌تان می‌پردازید، شید در پس‌زمینه فعال است و از امنیت دستگاه شما اطمینان حاصل می‌کند.

با شید آسوده باشید.

 

download-internet-security

۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.