خبرها, همه مطالب

سیاست جدید OpenAI به‌صراحت استفاده از فناوری خود را برای موضوعات «نظامی و جنگ» ممنوع می‌کند.

سیاست جدید OpenAI
  • سیاست جدید OpenAI به‌منظور شفاف‌سازی موضع این شرکت در زمینه‌ی فعالیت‌های سیاسی و نظامی است.
  • این شرکت همچنان به فعالیت خود با دارپا ادامه می‌دهد.

صفحه سیاست‌های استفاده OpenAI به‌صراحت اعلام کرد که این شرکت استفاده از فناوری خود را برای اهداف «نظامی و جنگی» ممنوع می‌کند. همان‌طور که اولین بار The Intercept متوجه شد، این شرکت صفحه خود را در تاریخ 10 ژانویه به‌روز کرد.

همچنین استفاده از مدل‌های زبان بزرگ (LLM) خود را برای هر چیزی که می‌تواند باعث آسیب شود، ممنوع کرد. سپس به مردم در مورد استفاده از خدمات خود برای «توسعه یا استفاده از سلاح‌ها» هشدار داد. بااین‌حال، این شرکت زبان مربوط به «نظامی و جنگ» را حذف کرده است.

درحالی‌که هنوز پیامدهای واقعی آن را ندیده‌ایم. اما این تغییر در کلمات درست زمانی رخ می‌دهد که آژانس‌های نظامی در سراسر جهان علاقه خود را به استفاده از هوش مصنوعی نشان می‌دهند.

مدیر عامل AI Now گفت: «با توجه به استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی در هدف‌گیری غیرنظامیان در غزه، این لحظه بسیار مهم جهت تصمیم‌گیری برای حذف کلمات «نظامی و جنگ» از سیاست استفاده مجاز OpenAI است.

ذکر صریح «نظامی و جنگ» در فهرست استفاده‌های ممنوعه نشان می‌دهد که OpenAI نمی‌تواند با سازمان‌های دولتی مانند وزارت دفاع کار کند. درحال‌حاضر، این شرکت محصولی ندارد که بتواند مستقیماً باعث مرگ یا آسیب فیزیکی به کسی شود.

اما همان‌طور که The Intercept گفت، فناوری آن می‌تواند برای کارهایی مانند نوشتن کد و پردازش سفارش‌ خرید لوازمی که می‌تواند با هدف کشتن مردم به‌کار رود، استفاده شود.

اظهارات سخن‌گوی OpenAI

نیکو فلیکس، سخنگوی OpenAI است. او در مورد تغییر در متن خط‌‌مشی‌ شرکت پاسخ داد: «هدف این شرکت ایجاد مجموعه‌ای از اصول جهانی است. اما به خاطر سپردن و به‌کارگیری آن‌ها آسان است. به خصوص که ابزارهای ما اکنون در سطح جهانی توسط کاربران روزمره استفاده می‌شوند. اکنون می توانید GPT نیز بسازید.

فلیکس توضیح داد که «اصلی مانند “به دیگران آسیب نرسانید” گسترده است. در عین حال به‌راحتی قابل درک است و در زمینه‌های متعدد مرتبط است. همچنی

بااین‌حال، بنابر گزارش‌ها، این سخن‌گو از توضیح اینکه آیا ممنوعیت استفاده از فناوری آن برای «آسیب رساندن» به دیگران شامل تمام انواع استفاده نظامی خارج از توسعه تسلیحات می‌شود یا خیر، خودداری کرد.

در بیانیه‌ای به Engadget، یک سخن‌گوی OpenAI اعتراف کرد که این شرکت درحال حاضر با وزارت دفاع ایالات متحده همکاری می‌کند.

این سخن‌گو اظهار داشت: «سیاست ما اجازه نمی‌دهد که ابزارهای ما برای آسیب رساندن به مردم، توسعه سلاح، نظارت بر ارتباطات، یا آسیب رساندن به دیگران یا تخریب اموال مورد استفاده قرار گیرد. اما مواردی از استفاده در جهت امنیت ملی وجود دارد که با مأموریت ما هم‌سو هستند.

به‌عنوان مثال، درحال‌حاضر با دارپا کار می‌کنیم تا ابزارهای جدید امنیت سایبری را برای ایمن‌سازی نرم‌افزارهای منبع باز که زیرساخت‌های حیاتی و صنعت به آن وابسته است، ایجاد کنیم.

اما مشخص نبود که آیا این موارد استفاده مفید در سیاست‌های قبلی ما تحت سیطره‌ی کاربرد «نظامی» مجاز بوده‌اند یا خیر. بنابراین هدف از به‌روزرسانی خط‌‌مشی ما شفاف‌سازی و منع برخی از فعالیت‌هاست».

خط مقدم محافظت از امنیت کامپیوتر شما، استفاده از آنتی ویروسی است که قابلیت اطمینان بالایی داشته باشد و مدام به روزرسانی شود. ما در مجموعه‌ی شیدافزار برای این نگرانی شما عزیزان، ضدویروس شید را پیشنهاد می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.