بهترین آنتی ویروس های سال 2023
امنیت و هک همه مطالب

آشنایی با بهترین آنتی‌ویروس‌های سال 2023

امروزه صدها آنتی‌‌ویروس منتشر شده‌اند که تمامی آن‌ها ادعا می‌کنند که بهترین محافظت را از سیستم شما ارائه خواهند داد. اما پس‌از آزمایش بهترین نرم‌افزار آنتی‌ویروس موجود در بازار، تنها تعداد کمی از آن‌ها به اندازه کافی قوی، ایمن و مؤثر هستند که بتوان جزء بهترین آنتی ویروس های سال 2023 دانست.

اکثر برنامه‌های آنتی‌ویروس شامل مواردی بیش از اسکن ویروس هستند. آن‌ها همچنین دارای ویژگی‌هایی مانند فایروال شبکه، حفاظت از فیشینگ، شبکه خصوصی مجازی یا VPN، مدیر رمز عبور، کنترل‌های والدین و همچنین حفاظت‌های اختصاصی هستند.

اما بسیاری از آنتی‌ویروس‌ها دقیقاً آن‌طور که تبلیغ می‌شوند، کار نمی‌کنند. آن‌ها نرخ شناسایی بدافزار ضعیفی دارند، به‌طور مداوم سایت‌های مخرب را مسدود نمی‌کنند و ویژگی‌های اضافی آن‌ها به‌خوبی طراحی نشده‌اند و عملاً بی‌فایده هستند (علی‌رغم اینکه هزینه اضافی از شما دریافت می‌کنند).

در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی جامع بهترین آنتی ویروس های سال 2023 بپردازیم.

در ضمن اگر علاقمند به آشنایی با چگونگی داشتن یک اتصال وای‌فای ایمن هستید، می‌توانید مقاله‌ی ما را با عنوان چگونگی داشتن یک اتصال وای‌فای ایمن در خانه و در فضای عمومی مطالعه بفرمایید.

بهترین آنتی ویروس های سال 2023

1) Norton 360: بهترین آنتی ویروس برای ویندوز، اندروید و iOS

نورتن 360 محافظت بی‌نظیری از ویروس‌ها و بدافزارها خطرناک ارائه می‌دهد. در واقع، یک مجموعه امنیت اینترنتی است که به‌خوبی طراحی، ساخته و نگهداری می‌شود و به‌طور کامل تضمین می کند که تمام اطلاعات کاربران ایمن، خصوصی و محافظت شده باقی می‌مانند. همچنین در تمامی سیستم‌عامل‌ها به خوبی کار می‌کند. این آنتی‌ویروس می‌تواند بهترین انتخاب برای کاربران خانگی باشد.

نرم‌افزار آنتی‌ویروس نورتون از یک موتور اسکن منحصربه‌فرد با تجزیه‌وتحلیل اکتشافی و یادگیری ماشینی استفاده می‌کند و آن را قادر می‌سازد تا جدیدترین و پیشرفته‌ترین انواع بدافزارها را اسکن، پیدا و حذف کند. در طول تمامی آزمایش‌ها، امتیاز حفاظتی 100 درصد را کسب کرد و به‌طور مداوم در تشخیص و پیشگیری از تهدید نسبت به آنتی‌ویروس‌های دیگر مانندWindows Defender  بهتر عمل کرد.

Norton 360 دارای طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های اضافی است که استفاده از آن‌ها آسان است. این آنتی‌ویروس به تمامی وعده‌هایی که می‌دهد، عمل می‌کند. مهم‌ترین ویژگی‌های آن عبارتند از:

  • فایروال امن
  • مدیر رمز عبور
  • محافظت از وب کم
  • VPN با داده‌های نامحدود
  • نظارت بر وب تاریک
  • فضای ذخیره ابری
  • مرورگر امن
  • حفاظت از باج افزار

و موارد دیگر…

ویژگی بسیار مهم آن مانیتورینگ وب تاریک است (بهترین ابزار نظارت بر وب تاریک است که تاکنون آزمایش شده است). به‌طور مداوم وب تاریک را برای طیف گسترده‌ای از اطلاعات شخصی، از جمله جزئیات کارت اعتباری، اسناد بیمه، آدرس خانه، شماره تلفن و غیره اسکن می‌کند و درصورت شناسایی هرگونه اطلاعات به سرقت رفته بلافاصله به شما هشدار می‌دهد.

نورتون همچنین دارای یک مدیر رمز عبور کاربردی است.

ابزاری مهم برای حفظ امنیت آنلاین کاربران که رمزهای عبور قوی تولید و آن‌ها را ذخیره می‌کند. بنابراین، شما هرگز مجبور نیستید که آن‌ها را به‌خاطر بسپارید. متأسفانه، فاقد اشتراک‌گذاری رمز عبور و احراز هویت داخلی TOTP مانند برخی از رقبای مستقل است، اما اصول اولیه را به‌خوبی رعایت می‌کند.

VPN امن آن نیز به‌خصوص اگر از شبکه‌های وای‌فای عمومی ناامن استفاده می‌کنید، یک افزودنی عالی است. این ویژگی، اتصال اینترنت را رمزگذاری و فعالیت آنلاین شما را غیرقابل ردیابی می‌کند.

همچنین ویژگی محافظت از وب‌کم که دسترسی غیرمجاز به وب‌کم شما را متوقف می‌کند. این موارد نورتون را به یک انتخاب قابل اعتماد برای افرادی که نگران جاسوسی مجرمان سایبری هستند، تبدیل می‌کند.

نورتون با قیمت 19.99 دلار برنامه آنتی ویروس پلاس سطح ابتدایی خود را که با ویژگی‌های زیادی همراه نیست، اما همچنان دارای حفاظت بدافزار بلادرنگ، فایروال، مدیر رمز عبور و 2 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری ایمن است، عرضه می‌کند.

Norton 360 Standard نیز گزینه‌ی بسیار خوبی است، زیرا امکان دسترسی نامحدود VPN، 10 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری ایمن و نظارت بر وب‌تاریک را اضافه می‌کند و 3 دستگاه را با 39.99 دلار در سال پوشش می‌دهد.

Norton 360 Deluxe بهترین بسته باارزش برای اکثر کاربران است که با 49.99 دلار، فضای ذخیره‌سازی بیشتر (تا 50 گیگابایت) و دسترسی به برخی از بهترین کنترل‌های والدین در بازار را فراهم می‌کند. اما اکثر این برنامه‌های پیشرفته فقط برای مشتریان ایالات متحده در دسترس هستند.

جمع‌بندی:

نورتون یکی از قوی‌ترین بسته‌های امنیت سایبری است که محافظت کامل در برابر تمامی تهدیدات مخرب در کنار هزاران ویژگی اضافی عالی دیگر، مانندVPN  با داده‌های نامحدود، مدیر رمز عبور، ذخیره‌سازی ابری ایمن و کنترل‌های والدین را ارائه می‌دهد.

می‌توانید Norton را بدون ریسک با 60 روز ضمانت بازگشت وجه، امتحان کنید.

2) ضدویروس و امنیت اینترنتی شید: بهترین گزینه برای امنیت رایانه و مرور در وب

اینترنت، همان‌طور که یک منبع بزرگ اطلاعات و ارتباطات است، با بی‌دقتی می‌تواند به یک تهدید بزرگ نیز تبدیل شود. اینجاست که یک آنتی ویروس قدرتمند و با امکانات کاربردی مانند ضدویروس و امنیت اینترنتی شید وارد میدان می‌شود.

در واقع، امنیت اینترنتی شید علاوه‌بر اینکه تمامی امکانات ضدویروس را دارد، دارای قابلیت‌های بیشتری نیز است. مانند محافظت در برابر تهدیدهای اینترنتی، امنیت مرورگر، امنیت خرید و پرداخت، امنیت کارهای بانکی و همچنین دیوار آتش که به شما این امکان را می‌دهد تا ارتباطات اینترنتی و کنترل برنامه‌های دستگاه‌تان را در دست بگیرید.

برای استفاده از امنیت اینترنتی نیازی به نصب آنتی‌ویروس نیست، چراکه امنیت اینترنتی نسخه کامل‌تر آنتی‌ویروس شید است و آنتی‌ویروس در دل امنیت اینترنتی قرار گرفته است.

بنابراین، نسخه امنیت اینترنتی آنتی ویروسی است با امکانات و قابلیت‌های بیشتر در محافظت از دستگاه شما. در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های ضدویروس و امنیت اینترنتی شید را بیان خواهیم کرد:

اسکن با 2 موتور قدرتمند:

تصور کنید که قصد دانلود یک فایل از اینترنت را دارید. این فایل می‌تواند یک سند مهم، یک نرم‌افزار کاربردی یا حتی یک ویدئو آموزشی باشد. ممکن است پشت این فایل، به دور از چشمان شما، ویروس یا بدافزار خطرناکی که قصد آسیب به دستگاه یا سرقت اطلاعات شخصی و بانکی شما را دارد، پنهان شده باشد.

پس‌از دانلود این فایل، در واقع شما بدافزار یا ویروس موجود در پس‌زمینه را نیز دانلود کرده‌اید. اگر دستگاه شما فاقد یک نرم‌افزار آنتی ویروس قدرتمند باشد، در معرض آسیب قطعی عوامل مخرب قرار خواهد گرفت.

برای از بین بردن این ضعف و تهدید، آنتی ویروس شید یک گزینه ایده‌آل است. چراکه این آنتی ویروس اسکن‌های خود را به وسیله 2 موتور به‌صورت هم‌زمان انجام می‌دهد و این ویژگی توانایی یافتن و مقابله با ویروس‌ها و بدافزارها را افزایش می‌دهد.

اسکن و محافظت در لحظه:

دستگاه‌تان را یک ساختمان مسکونی در نظر بگیرید که از نگهابانی 24 ساعته برخوردار است. امنیت اینترنتی شید، همانند یک نگهبان امنیتی تیزبین به‌طور مداوم و در لحظه مراقب تمامی فعالیت‌های مشکوک و مخرب است. یعنی هر فایلی پیش از آن که خوانده یا نوشته و اجرا شوند، در لحظه اسکن می‌شود.

بنابراین پیش‌از رد شدن از سد نگهبانی و انجام اسکن هیچ فایل آلوده‌ای اجازه اجرا یا باز شدن نخواهد داشت و دستگاه شما همیشه در امنیت کامل خواهد بود.

برجسته‌ترین و کاربردی‌ترین ویژگی‌های ضدویروس و امنیت اینترنتی شید:

  • قابلیت انجام اسکن‌های متنوع و تنظیم اسکن‌های سفارشی
  • جلوگیری از اجرای خودکار برنامه‌های فلش‌ها و هاردهای اکسترنال
  • دیوار آتش هوشمند
  • تشخیص برنامه‌های مخرب توسط دیوار آتش هوشمند
  • همکاری با امنیت اینترنتی ویندوز
  • تضمین امنیت وب‌گردی
  • محافظت از کارهای بانکی و خرید آنلاین ایمن
  • عدم کندی یا کاهش سرعت دستگاه شما
  • روش‌های مختلف برای حذف یا خنثی‌کردن تهدید
  • پیدا کردن موقعیت مکانی دستگاه‌های شما
  • به‌روزرسانی‌های همیشگی و مداوم شید
  • به‌روزرسانی فهرست سیاه دیوار هوشمند
  • به‌روزرسانی فهرست سفید دیوار هوشمند
  • ظاهر زیبا همراه با کاربری آسان
  • پشتیبانی آنلاین و تلفنی
  • مقرون‌به‌صرفه بودن

جهت آشنایی کامل با چگونگی عملکرد هرکدام از این ویژگی‌ها می‌توانید مقاله‌ی ما را با عنوان آشنایی با امنیت اینترنتی و همچنین آشنایی با ضدویروس شید، مطالعه بفرمایید.

جمع‌بندی:

با استفاده از ضدویروس و امنیت اینترنتی شید درحالی‌که شما به کارهای روزانه‌تان می‌پردازید، شید در پس‌زمینه فعال است و از امنیت دستگاه شما اطمینان حاصل می‌کند.

3) Bitdefender Total Security: بهترین آنتی‌ویروس با اسکن سبک

Bitdefender در فهرست بهترین آنتی ویروس های 2023، از یک موتور آنتی‌ویروس بسیار پیشرفته برخوردار است.

Bitdefender یک موتور آنتی‌ویروس بسیار پیشرفته دارد که از پایگاه عظیمی از داده‌های مرتبط با بدافزارها، همراه با استفاده از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی جهت شناسایی و محافظت در برابر حملات سایبری، برخوردار است.

در هنگام آزمایش، Bitdefender هر تهدید مخربی را شناسایی و حذف کرد. ازآنجایی‌که موتور آن مبتنی‌بر ابر است، تمام اسکن‌های بدافزار در سرور ابری Bitdefender انجام می‌شود و فشار مضاعفی روی دستگاه شما وارد نمی‌کند.

اما Bitdefender فقط یک اسکنر ضد بدافزار نیست، بلکه یکی از جامع‌ترین مجموعه‌های امنیتی موجود است که برخی از بهترین محافظت‌ها را برای رایانه‌ها و موبایل‌ها با ویژگی‌هایی مانند:

  • امنیت وب
  • بهینه‌ساز سیستم
  • VPN (200مگابایت در روز)
  • کنترل‌های والدین
  • مدیر رمز عبور
  • محافظت از وب‌کم
  • حفاظت از باج‌افزار برخوردار است.

محافظت از وب Bitdefender بسیار خوب است.

زیرا حفاظت ضدفیشینگ آن، اکثر قریب‌به‌اتفاق سایت‌های فیشینگ را مسدود می‌کند. همچنین Safepay، که یک پنجره مرورگر امن و رمزگذاری‌شده برای بانکداری و خرید آنلاین است. محافظت باج‌افزار چندلایه Bitdefender، که یک لایه اضافی محافظت از داده‌ها را روی فایل‌های مهم شما ایجاد می‌کند تا در طول حمله باج‌افزار رمزگذاری نشوند.

همچنین VPN بیت دیفندر یکی از بهترین‌های موجود در بازار است که دسترسی سریع به سرورهای رمزگذاری‌شده در سراسر جهان را فراهم می‌کند. متأسفانه، برخلاف VPN نورتون، VPN بیت دیفندر مصرف روزانه داده شما را محدود می‌کند.

مشابه نورتون، Bitdefender نیز شامل تنظیمات پیشرفته برای کاربرانی است که چگونگی سفارشی‌سازی اسکن پیشرفته آنتی‌ویروس را می‌دانند. این قبیل افراد می‌توانند تنظیمات اسکن سفارشی را برای مناطق خاصی از رایانه خود، مانند اسکریپت‌ها، اشتراک‌گذاری‌های شبکه، بخش‌های راه‌اندازی و حتی فایل‌های جدید تنظیم کنید. تنظیمات پیشرفته Bitdefender باعث شهرت آن به‌عنوان یکی از قدرتمندترین و قابل تنظیم‌ترین موتورهای اسکن بدافزار شده است.

Bitdefender از چندین بسته ارزان قیمت برخوردار است.

 Bitdefender Antivirus Plus، با قیمت 29.99 دلا، بسیاری از ویژگی‌های برترBitdefender  (به‌جز محافظت از وب‌کم، کنترل‌های والدین، و بهینه‌ساز دستگاه) برخوردار است که تنها برای ویندوز در دسترس هستند.

نسخه‌ی Internet Security آن، کنترل‌های والدین، فایروال و پوشش حداکثر 3 رایانه ویندوزی را با قیمت 42.49 دلار اضافه می‌کند.

نسخه جامع Bitdefender Total Security است که شامل حداکثر 5 مجوز برای Windows، macOS، Android و iOS با قیمت 49.99 دلار در سال می‌شود. Bitdefender Premium Security نیز وجود دارد که شامل تمام ویژگی‌های Bitdefender است، به‌علاوه VPN بدون محدودیت که با 69.99 دلار در سال، از برخی رقبا گران‌تر است.

 Bitdefender اسکن مبتنی‌بر ابر و انبوهی از ابزارهای امنیت سایبری را با قیمت ارزان‌تری نسبت به اکثر رقبا ارائه می‌دهد. اگر به‌دنبال یک مجموعه جامع امنیت سایبری با امکانات اضافی مانند VPN، کنترل‌های والدین و مدیر رمز عبور هستید، Bitdefender انتخاب مناسبی است.

4) TotalAV: بهترین برای سهولت استفاده (فوق العاده مبتدی و دوستانه)

TotalAV نیز جز بهترین آنتی ویروس های سال 2023 است. این آنتی‌ویروس دارای یک اسکنر آنتی‌ویروس عالی و چند ویژگی اضافی بسیار خوب است که همگی آن‌ها در یک داشبورد بسیار ساده قرار داده‌ند. تمامی این ویژگی‌ها این آنتی‌ویروس را به یک انتخاب مناسب برای کاربران مبتدی که نمی‌خواهند با منوها و تنظیمات پیچیده سروکار داشته باشند، تبدیل می‌کند. بااین‌حال، TotalAV همچنین شامل بسیاری از گزینه‌های سفارشی‌سازی است که کاربران پیشرفته‌تر از آن‌ها استقبال می‌کنند.

اسکنر آنتی‌ویروس TotalAV سریع و قابل اعتماد است و نرخ تشخیص بدافزار آن عالی است. همچنین 99 درصد از تمام بدافزارهای آزمایشی، از ویروس‌ها و تروجان‌ها گرفته تا باج‌افزارها را شناسایی کرد و تنها چند فایل مشکل و پیچیده را از دست داد (که نورتون و بیت دیفندر موفق شدند آن‌ها را پیدا کنند).

TotalAV’s WebShield شما را از بازدید وب‌سایت‌های خطرناک باز می‌دارد. این کار را با مقایسه وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید با یک لیست سیاه وب‌سایت‌های ناامن انجام می‌دهد. این آنتی‌ویروس عملکرد بهتری از کروم و فایرفاکس داشت و وب‌سایت‌های خطرناکی را که هر دوی آن‌ها از دست داده بودند، را به‌درستی مسدود کرد.

علاوه‌بر این، اسکن هوشمند TotalAV با فشرده کردن آن‌ها در 1 اسکن، کارهای تعمیر و نگهداری معمول را ساده‌تر می‌کند. این ویژگی شامل اسکن آنتی‌ویروس، ردیابی اسکن کوکی و پاک‌سازی دیسک است. همچنین شما می‌توانید طیف کاملی از ویژگی‌های امنیتی اضافی اینترنت را دریافت کنید. این آنتی‌ویروس، فضای بیشتری را در رایانه نسبت به سایر رقبا تمیز می‌کند.

همچنین VPN TotalAV بسیار ایمن است، با سایت‌های پخش محبوب کار می‌کند و سرعت بسیار بالای خود را در تمام سرورها حفظ می کند (به‌همین دلیل است که به‌عنوان یکی از بهترین VPNهای همراه با آنتی‌ویروس در بازار رتبه‌بندی می‌شود).

مدیر رمز عبور آن نیز بسیار خوب است.

Total Password راهی امن برای ذخیره تمام رمزهای عبور و سایر بیت‌های اطلاعات حساس، در یک فضای رمزگذاری‌شده فراهم می‌کند. شما می‌توانید تمام ویژگی‌های استاندارد مانند ذخیره خودکار، پر کردن خودکار، تولیدکننده رمز عبور قابل تنظیم، همگام‌سازی بین دستگاه‌ها و موارد دیگر را دریافت کنید.

تنها مشکل مهم این آنتی‌ویروس نداشتن قابلیت به اشتراک‌گذاری رمز عبور است. بااین‌حال، برخی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد مانند Secure Me را شامل می‌شود. Secure Me ابزاری است که به شما امکان خروج از حساب‌های موجود خود در تمامی دستگاه‌ها را می‌دهد.

بهترین طرح TotalAV Total Security است که حداکثر 6 دستگاه را پوشش می‌دهد و 49.00 دلار در سال هزینه دارد. این تنها برنامه‌ای است که شامل رمز عبور کل و یک مسدود کننده تبلیغات عالی و همچنین سایر ویژگی‌های ذکر شده در بالا می‌شود.

اگر بودجه کمی دارید، TotalAV Antivirus Pro یک بسته سطح ابتدایی خوب برای کاربرانی است که به‌دنبال محافظت از حداکثر 3 دستگاه هستند و هزینه آن 19 دلار در سال است. تمامی برنامه‌ها با 30 روز ضمانت بازگشت وجه پشتیبانی می‌شوند.

جمع‌بندی

TotalAV دارای یک موتور آنتی‌ویروس قدرتمند و طیف خوبی از ویژگی‌ها در یک داشبورد کاربر پسند است. در واقع،  TotalAV را برای کاربرانی که نیاز به یک ضدویروسی ایمن و آسان برای استفاده دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

5) McAfee Total Protection: بهترین در امنیت آنلاین و استفاده خانواده‌ها

McAfee Total Protection در لیست بهترین آنتی ویروس های 2023 در امنیت آنلاین و استفاده خانواده‌ها رتبه خوبی دارد.

McAfee Total Protection دارای طیف وسیعی از ویژگی‌های امنیتی اینترنت است که شمال حفاظت از بدافزار، محافظت در برابر فیشینگ، مدیر رمز عبور، VPN، نظارت و پوشش سرقت هویت می‌شود.

توانایی‌های عالی محافظت از ویروس آن به‌تنهایی McAfee را به یک انتخاب عالی تبدیل می‌کند. لازم به ذکر است که در فهرست بهترین آنتی ویروس های سال 2023، در طول آزمایش‌های انجام‌شده، نرخ تشخیص کامل ۱۰۰ درصد را در برابر تمامی انواع بدافزار را به دست آورد.

McAfee تهدیدهای ساده و پیشرفته از جمله ویروس‌ها، تروجان‌ها، جاسوس افزارها، کی لاگرها و روت کیت‌ها را شناسایی، مسدود و حذف کرد.

محافظت ضدفیشینگ آن نیز عالی است و کاربر را از دسترسی به سایت‌های فیشینگ و مخرب شناخته شده، باز می‌دارد. اکثریت قریب‌به‌اتفاق سایت‌های پرخطر را شناسایی و از محافظت داخلی مرورگرهایی مانند کروم و فایرفاکس و در مقایسه با اکثر آنتی ویروس‌های رقیب، در زمینه محافظت از وب بهتر عمل کرد.

علاوه‌بر این، McAfee’s Scam Protection با هشدار دادن در مورد پیوندهای خطرناک در ایمیل‌ها، متن‌ها، رسانه‌های اجتماعی یا مرورگرهای وب، از شما در برابر کلاهبرداری مختلف محافظت می‌کند.

ویژگی اسکن Wi-Fi در برنامه تلفن همراه نیز عالی است.

شبکه Wi-Fi که به آن متصل هستید بررسی می‌کند و به شما اطلاع می‌دهد که آیا رمزگذاری به میزانی خوب است که اطلاعات شما را ایمن نگهدارد یا خیر. وقتی درحال حرکت در خیابان هستید، در مورد آسیب‌پذیری‌های شبکه‌های باز (مانند کافی‌شاپ‌ها) هشدار می‌دهد.

کنترل‌های والدین McAfee نیز از بهترین‌های موجود در بازار هستند. علاوه‌بر مسدود کردن محتوا و برنامه‌های نامناسب و ناخواسته، با ردیابی موقعیت مکانی پیشرفته به شما امکان ردیابی کامل دستگاه فرزندتان را با دقت تقریباً بالایی می‌دهد.

این ویژگی از ابزارهای گوگل یا اپل برای مکان‌یابی دستگاه‌ها بسیار بهتر عمل می‌کند.

بااین‌وجود، مک آفی در حین اسکن کامل سیستم (برخلاف نورتون و بیت دیفندر) سرعت کامپیوتر را کمی کاهش می‌دهد.

برنامه‌های McAfee که از 39.99 دلار در سال شروع می‌شود، ارزش بسیار خوبی را ارائه می‌دهند. طرح پلاس (39.99 دلار در سال) تا 5 دستگاه را پوشش می‌دهد و بسته خانواده (59.99 دلار در سال) کنترل‌های والدین و پوشش تعداد نامحدودی از دستگاه‌ها را اضافه می‌کند.

همچنین برنامه پیشرفته (79.99 دلار در سال) وجود دارد که پوشش ضدسرقت تا سقف 1 میلیون دلار را اضافه می‌کند.

جمع‌بندی:

McAfee Total Protection از طیف وسیعی از محفاظت امنیت اینترنتی را برای تمامی رایانه‌ها و تلفن‌های همراه برخوردار است.

محافظت‌های ضدفیشینگ و Wi-Fi آن فوق‌العاده خوب است؛ تمامی سایت‌های پرخطر را مسدود می‌کند و کنترل امنیتی متمرکز از برنامه تلفن همراه McAfee ارائه می‌دهد، و کنترل‌های والدین آن از بهترین‌های موجود در بازار است.

این ویژگی‌ها باعث می‌شود که McAfee Total Protection برای خانواده‌هایی که به‌دنبال حفظ امنیت شبکه Wi-Fi و بهبود امنیت فرزندانشان به‌صورت آنلاین و آفلاین هستند، بسیار مناسب باشد.

تمامی بسته‌های Total Protection شامل 30 روز ضمانت بازگشت وجه بدون تعهد می‌شوند.

6)Intego : بهترین برای محافظت جامع Mac

Intego بهترین آنتی‌ویروس macOS است. اکثر برندهای آنتی ویروس فقط بر روی محافظت از رایانه‌های شخصی ویندوزی تمرکز می‌کنند. حتی رقبایی مانند Norton و Bitdefender ویژگی‌های بسیار کمتری را برای برنامه‌های macOS خود نسبت به نسخه‌های ویندوز ارائه می‌دهند.

اما تمام بسته‌های آنتی‌ویروس مک Intego منحصراً از امنیت اینترنت با کیفیت بالا و ابزارهای بهینه‌سازی macOS برخوردارند. این ویژگی‌ها ایمنی داخلی اپل را با مواردی مانند:

  • حفاظت بلافاصله از بدافزارها
  • ابزارهای بهینه‌سازی و پاک‌سازی مک
  • گزینه‌های پیشرفته پشتیبان‌گیری مک
  • گزینه‌های امنیت شبکه
  • کنترل‌های والدین، تضمین می‌کنند.

می‌توان گفت در بین بهترین آنتی ویروس های سال 2023، موتور آنتی‌ویروس Intego در برابر تمامی بدافزارهای آزمایشی امتیاز تشخیص خوبی را به دست آورد. همچنین اسکن آن بسیار سریع است (اسکن بیش از 800000 فایل در کمتر از 2 ساعت).

از فایروال هوشمند قابل سفارشی‌سازی برخوردار است.

Intego می‌تواند اتصالات شبکه ورودی و خروجی را کنترل کند و به شما هشدار دهد که کدام برنامه‌ها سعی در اتصال به اینترنت را دارند و سپس مانع از ارسال داده‌ها بدون اطلاع شما شود (مناسب برای جلوگیری از مخفی شدن نرم‌افزارهای جاسوسی برای ارسال اطلاعات حساس به هکرها).

فایروال همچنین به‌طور خودکار ویژگی‌های خود را بسته به محیط شما تنظیم می‌کند. اگر در خانه یا محل کار از شبکه Wi-Fi عمومی استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل می‌کند که مناسب‌ترین تنظیمات را ایجاد کرده‌اید.

 ازآنجایی‌که Intego حفاظت از امنیت اینترنت را برای موبایل فراهم نمی‌کند، شما نیازی به دریافت بسته‌های آنتی‌ویروس متعدد برای محافظت از دستگاه‌های iOS خود نخواهید داشت.

اما اگر می‌خواهید کارهای بیشتری از اجرای اسکن آنتی‌ویروس در iOS انجام دهید، باید یک پکیج اختصاصی (برنامه آنتی ویروس iOS) دریافت کنید.

برنامه Mac Premium Bundle X9  بسیار عالی است و شامل بهترین ویژگی‌های Intego از جمله ابزارهای بهینه‌سازی دیسک و کنترل‌های والدین همراه است. طرح Mac Internet Security X9 نیز وجود دارد، اما این برنامه فقط دارای حفاظت بدافزار بلادرنگ و فایروال است.

Intego کمی گران‌تر از سایر رقبا است و اشتراک آن از 1.67 دلار در ماه شروع می‌شود.

همچنین یک نام آنتی‌ویروس برای ویندوز دارد، که تنها یک اسکنر ویروس ساده است. بنابراین، اگر به آنتی‌ویروس ویندوز نیاز دارید، هریک از آنتی‌ویروس‌های دیگر موجود در این لیست گزینه‌ی بهتری خواهند بود.

جمع‌بندی:

Intego بهترین آنتی‌ویروس برای macOS در سال 2023 است که محافظت بسیار خوبی را در برابر بدافزارهای مبتنی‌بر مک ارائه می‌کند، ابزارهای امنیتی داخلی و بهینه‌سازی دستگاه اپل را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد و با قیمتی عالی عرضه می‌شود. همچنین از 30 روز ضمانت بازگشت پول برخوردار است.

7) گنبد پاندا: بهترین قیمت

مابین بهترین آنتی ویروس های سال 2023، پاندا نیز، از اسکنر ویروس پیشرفته و رابط کاربری آسان برخوردار است. Panda راه‌حل امنیتی عالی خود را بدون در نظر گرفتن بودجه افراد ارائه می‌دهد. اسکنر بدافزار پاندا در حین آزمایش‌های مختلف نیز عملکرد خوبی داشته است.

نرخ شناسایی بدافزار 95 درصد و نرخ تشخیص باج‌افزار آن 100 درصد است. بااین‌وجود، VPN Panda در تست‌های سرعت عملکرد خوبی ندارد و VPN با داده‌های نامحدود تنها در گران‌ترین پکیج آن به فروش می‌رسد. اگر به‌دنبال VPN موجود در آنتی‌ویروس هستید، Norton یا TotalAV را پیشنهاد می‌کنیم.

پاندا از چند طرح و پکیج مختلف برای انتخاب کاربران برخوردار است. از جمله طرح رایگان نسبتاً محدود آن. Panda Free شامل حفاظت از ویروس بلادرنگ برای ویندوز و یک اسکنر برنامه برای Android، به‌علاوه یک کیت نجات و یکVPN  محدود به یک سرور و 150 مگابایت در روز است.

Essential، ابتدایی‌ترین طرح پرداخت‌شده (23.99 دلار در سال)، فایروال یا دیوار آتش و محافظت از Wi-Fi را اضافه می‌کند. برنامه پیشرفته 28.49 دلار در سال است و از حفاظت باج‌افزار برخوردار است.

درحالی‌که طرحComplete  (42.99 دلار در سال) یک مدیر رمز عبور و ابزارهای مختلف بهینه‌سازی را در اختیار شما قرار می‌دهد. تمامی طرح‌ها با 30 روز ضمانت بازگشت وجه پشتیبانی می‌شوند.

جمع‌بندی:

پاندا متناسب با نیاز هر کاربر گزینه‌ی مناسبی ارائه می‌کند؛ خواه شما یک اسکنر بدافزار رایگان ساده با محافظت هم‌زمان یا یک مجموعه امنیت اینترنتی با امکانات کامل بخواهید.

همچنین دارای امکانات اضافی زیادی است، ازجمله حفاظت پیشرفته باج‌افزار، کیت نجات برای ذخیره رایانه‌های شخصی آلوده به بدافزار، مدیر رمز عبور، کنترل‌های والدین، رمزگذار و خردکننده‌ی فایل. تمامی برنامه‌های پریمیوم پاندا با ضمانت 30 روزه بازگشت پول، پشتیبانی می‌شوند.

8) Kaspersky Premium : بهترین برای خرید آنلاین و بانکداری

در فهرست بهترین انتی ویروس های 2023، Kaspersky Premium رتبه 8 را دارد.

درحال‌حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد کسپرسکی مستقر در مسکو تهدیدی برای کاربران است. بنابراین، این آنتی‌ویروس را در لیست بهترین‌ها قرار داده‌ایم.

Kaspersky Internet Security دارای محافظت عالی و همچنین برخی از ویژگی‌های چشمگیر مانند محافظت از شما در برابر سایت‌های خطرناک است که به حفظ امنیت آنلاین کاربران کمک می‌کند.

موتورهای آنتی‌ویروس آن به‌طور مداوم برخی از بهترین نتایج را در برابر انواع بدافزارها ارائه می‌دهند. این برنامه در تمام آزمایش‌های ضد بدافزار، 100 درصد مؤثر بود.

Kaspersky همچنین دارای انواع خوبی از ویژگی های امنیت سایبری است، مانند:

  • محافظت در برابر فیشینگ
  • مرورگر امن Safe Money
  • VPN داده‌های نامحدود
  • مدیر رمز عبور
  • مانیتور خانه هوشمند

ویژگی Safe Money کسپرسکی کاربردی و مفید است.

تشخیص می‌دهد که شما می‌خواهید پرداخت آنلاین انجام دهید یا به یک وب‌سایت بانکی دسترسی وارد شده‌اید؛ بنابراین به شما پیشنهاد می‌دهد که یک پنجره مرورگر امن و جعبه‌پشتی را راه‌اندازی کنید که سیستم شما برای بدافزارها و جاسوس‌افزارها غیرقابل نفوذ شود.

البته مرورگر امن Bitdefende (Safepay)  بسیار سریع‌تر از Kaspersky بارگیری می‌شود. در فهرست بهترین آنتی ویروس های سال 2023، Kaspersky برای شما امکان استفاده از صفحه کلید مجازی برای جلوگیری از کی لاگرها را به‌هنگام پرداخت‌های آنلاین فراهم می‌کند.

ازسوی‌دیگر، اسکن آسیب‌پذیری‌های آن کمی ناامید کننده است. زیرا زمان زیادی می‌برد و قادر به شناسایی بدافزارها نیست.

به نظر می‌رسد که Kaspersky Premium بهترین طرح باارزش است که اسکن بدافزار، محافظت از وب، مرورگر امن Safe Money، VPN با داده‌های نامحدود، مدیر رمز عبور با ذخیره رمز عبور نامحدود، نظارت بر Wi-Fi خانگی را فراهم می‌کند.

همچنین از یک سال کنترل والدین رایگان برای حداکثر 3 کاربر برخوردار است. اشتراک آن 67.49 دلار در سال است و همچنین گزینه‌هایی برای پوشش 5، 10 و حتی 20 کاربر وجود دارد.

جمع‌بندی:

Kaspersky شامل یک آنتی‌ویروس با طراحی خوب و یک اسکنر ضدبدافزار مناسب است. علاوه‌بر این، از امکانات اضافی مفیدی مانند یک مرورگر امن برای امور مالی آنلاین، VPN، مدیر رمز عبور و یک سال کنترل رایگان والدین برخوردار می‌شوید.

تمامی طرح‌های کسپرسکی دارای 30 روز ضمانت بازگشت وجه هستند.

9) Avira Prime : بهترین گزینه برای بهینه‌سازی سیستم

Avira از قوی‌ترین موتورهای آنتی‌ویروس برخوردار است که به‌طور مداوم در آزمایش‌های مختلف امتیازات بالایی کسب کرد. در واقع، در تمامی آزمایش‌ها نرخ تشخیص ۱۰۰ درصد را به دست آورد.

Avira Prime همچنین دارای بسیاری از ویژگی‌های اضافی بسیار خوب است، مانند:

  • بهینه‌سازی حریم خصوصی
  • بهینه‌سازی سیستم
  • VPN
  • مدیر رمز عبور
  • برنامه‌های پریمیوم برای اندروید و iOS

ابزارهای بهینه‌سازی سیستم Avira از بهترین‌های موجود در بازار هستند. درحالی‌که بسیاری از محصولات آنتی‌ویروس شامل ابزارهای تنظیم هستند که برای کمک به عملکرد سریع دستگاه کاربران و آزاد کردن فضای هارد دیسک طراحی شده‌اند، Avira با پیشرفته ترین ابزارهای تنظیم و پاک‌سازی همراه با آنتی‌ویروس، ازجمله:

بهینه‌ساز:

راه‌اندازی آن تنها 2 دقیقه کامل زمان می‌برد.

 تقویت‌کننده بازی:

به‌طور خودکار منابع سیستم را تخصیص می‌دهد و فرایندهای پس‌زمینه را برای بهبود عملکرد سیستم متوقف می‌کند.

پاک‌کننده فایل:

فایل‌های تکراری، استفاده نشده و برخی فایل‌های کش را حذف می‌کند.

بین بهترین آنتی ویروس های سال 2023، Avira Prime یک آنتی‌ویروس خوب است که اگر یک رایانه قدیمی یا کند دارید که اغلب فضای هارد دیسک آن‌ محدود است؛ ابزارهای بهینه‌سازی سیستم Avira باعث می‌شوند که رایانه قدیمی مانند جدید کار کند.

ازآنجایی‌که موتور آنتی‌ویروس Avira به‌طور کامل در فضای ابری کار می‌کند، برعکس بسیاری از رقبای دیگر که بسته‌های نرم‌افزاری سنگین را در سیستم شما دانلود می‌کنند، سرعت دستگاه‌های شما را کاهش نمی‌دهد.

با 36.99 دلار در سال، Avira Prime یک گزینه مناسب است، اما گران‌تر از برخی بسته‌های آنتی‌ویروس با رتبه برتر است. Avira برنامه‌های ارزان‌تری ازجمله امنیت اینترنت (19.99 دلار در سال) دارد، اما Prime تنها بسته‌ای است که شامل بهینه‌سازی سیستم پیشرفته، VPN با داده‌های نامحدود و برنامه‌های تلفن همراه می‌شود.

نسخه رایگان Avira بهترین نرم‌افزار آنتی‌ویروس رایگان موجود در بازار است.

اگر درحال‌حاضر قصد هزینه کردن برای خرید آنتی‌ویروس را ندارید، Avira Free می‌تواند به محافظت از دستگاه شما با محافظت بلافاصله، محافظت از باج‌افزار و حتی VPN کمک کند.

جمع‌بندی:

Avira سبک‌ترین مجموعه امنیتی با یک اسکنر مبتنی‌بر ابر و ابزارهای عالی بهینه‌سازی سیستم است. همچنین دارای VPN، مدیر رمز عبور و پوشش حداکثر 5 دستگاه در تمام سیستم‌عامل‌ها است. می‌توانید Avira را بدون ریسک با 60 روز ضمانت بازگشت وجه، امتحان کنید.

10) Trend Micro : بهترین برای مرور امن وب

در میان بهترین آنتی ویروس های سال 2023، Trend Micro یک موتور ضد بدافزار مناسب و همچنین یک افزونه مرورگر وب عالی دارد که خطرات امنیتی را کنترل، کلاهبرداری‌های آنلاین را مسدود و وب‌سایت‌ها را در جهت یافتن محتوای ناامن بررسی می‌کند.

اسکنر آنتی‌ویروس آن در آزمایش‌های مختلف امتیاز بسیار خوبی کسب کرده است و اکثر ویروس‌ها، تروجان‌ها، باج‌افزارها و جاسوس‌افزارها را به‌درستی شناسایی کرد.

البته به‌اندازه رقبای برتر مانند Norton و Bitdefender امتیاز کسب نکرده است. همچنین Trend Micro تنظیمات مختلف سفارشی‌سازی اسکن را ارائه می‌دهد که به کاربران این امکان را می‌دهد تا محافظت‌های بدافزار را برطبق نیاز خودشان تنظیم کنند.

در آزمایشات انجام‌شده، Trend Micro وب‌سایت‌های فیشینگ بیشتری نسبت به Chrome، Firefox یا Safari شناسایی کرد. علاوه‌بر این، پیوندهای کلاهبرداری، محتوای ناامن، کدهای مخرب و حتی اطلاعات نادرست را شناسایی کرد.

همچنین تبلیغات را مسدود و تاریخچه مرور را جهت یافتن سایت‌های خطرناکی که ممکن است تصادفاً بازدید کرده باشیم، اسکن کرد.
Trend Micro همچنین دارای یک مدیر رمز عبور است که با رمزگذاری 256 بیتی AES ایمن است. ویژگی‌های اساسی مانند ذخیره‌سازی نامحدود رمز عبور، تولید رمز عبور، تکمیل خودکار اولیه و احراز هویت دو مرحله‌ای را فراهم می‌کند.

بااین‌حال، در مقایسه با رقبای برتر مانند 1Password و Dashlane به‌لحاظ بصری ضعیف‌تر است. اما، یک انتخاب اساسی برای مدیریت رمز عبور باقی می‌ماند.

آنتی‌ویروس Trend Micro چندین طرح را با شروع قیمت از 14.95 دلار در سال، برای انتخاب پیشنهاد می‌کند.

Trend Micro Antivirus + Security ایمنی یک دستگاه Windows را با امکاناتی نظیر محافظت از بدافزار، محافظت پیشرفته باج‌افزار و یک مرورگر امن برای امور مالی آنلاین تضمین می‌کند.

Micro Internet Security از حداکثر 3 دستگاه (فقط رایانه شخصی) محافظت می‌کند و ابزارهای بهینه‌سازی دستگاه، محافظت از شبکه‌های اجتماعی و کنترل‌های والدین را اضافه می‌کند.

Micro Maximum Security از حداکثر 5 دستگاه از جمله Windows، Android، Mac، iOS و Chromebook محافظت می‌کند و همچنین یک مدیر رمز عبور اضافی را دارد.

جمع‌بندی:

Trend Micro مجموعه‌ای قوی از بدافزارها و ویژگی‌های امنیتی اینترنت را برای کاربران Windows، Mac، Android، iOS و Chromebook فراهم می‌کند.

به‌ویژه در محافظت از وب عملکرد خوبی دارد و پسوند مرورگر آن به شما کمک می‌کند تا از آسیب وب‌سایت‌های مخرب، پیوندهای کلاهبرداری و محتوای مشکوک در امان باشید. تمامی طرح‌های Trend Micro توسط 30 روز ضمانت بازگشت پول پشتیبانی می‌شوند.

11) Malwarebytes : بهترین برای محفاظت اولیه

Malwarebytes در بین بهترین آنتی ویروس های سال 2023 رتبه آخر را دریافت می‌کند. یک آنتی‌ویروس ساده با کاربری آسان است که محافظت خوبی برای تمامی سیستم‌عامل‌ها و دستگاه‌ها فراهم می‌کند.

در طول آزمایش‌های مختلف، اسکنر بدافزار پیشرفته Malwarebytes حدود 90 درصد از بدافزارهای آزمایشی را شناسایی کرد اما نه به‌خوبی رقبای برتر مانند Norton یا Bitdefender.

Malwarebytes همچنین یک VPN با داده‌های نامحدود و سرعت مناسب دارد. با‌این‌حال، Malwarebytes’s VPN انتخاب خوبی برای پخش جریانی یا تورنت نیست (اگر به‌دنبال یک VPN خوب برای تماشای ایمن سایت‌ها و فایل‌های تورنت هستید، ExpressVPN گزینه بهتری است).

Malwarebytes توانست بسیاری از سایت‌های فیشینگ، تبلیغات، ردیاب‌ها و سایر کلاهبرداری‌های احتمالی را شناسایی و مسدود کند.

متأسفانه، Browser Guard، که قرار است سرعت مرورگر را با ممانعت از تبلیغات و محتوای ناخواسته افزایش دهد، تنها موفق شد حدود یک‌سوم تبلیغات را مسدود کند که کاملاً در تضاد با رقبایی مانند Avira است که تقریباً تمامی تبلیغات را مسدود می‌کنند.

Malwarebytes همچنین از خدمات محافظت از سرقت هویت برخوردار است، اما این یک پیشنهاد جداگانه با قیمت بسیار بالاتر است که از 79.55 دلار در سال شروع می‌شود.

Malwarebytes از سایر ویژگی‌های اضافی که مابقی آنتی‌ویروس‌های موجود در این لیست ارائه می‌دهند (مانند فایروال، ابزارهای بهینه‌سازی رایانه شخصی، کنترل‌های والدین و غیره) برخوردار نیست.

درحالی‌که بهتر است Malwarebytes برخی از این ویژگی‌ها را اضافه کند، هنوز برای کاربرانی که به‌دنبال یک برنامه آنتی‌ویروس مناسب و ساده هستند، انتخاب خوبی است. Malwarebytes از 28.00 دلار در سال شروع می‌شود.

جمع‌بندی:

Malwarebytes یک برنامه آنتی‌ویروس ساده و مینیمالیستی است که اسکن بدافزار مؤثر و محافظت از وب را فراهم می‌کند.

همچنین یک VPN قابل اعتماد و رابط کاربر پسند دارد که باعث محافظت جامع از سرقت هویت کاربران می‌شود (اگرچه این ویژگی در بسته‌های آنتی‌ویروس استاندارد آن گنجانده نشده است).

علی‌رغم برخی محدودیت‌ها در ویژگی‌هایی مانند مسدود کردن تبلیغات، Malwarebytes یک انتخاب مناسب برای کسانی است که به‌دنبال محافظت اولیه از ویروس‌ها هستند. Malwarebytes دارای 60 روز ضمانت بازگشت وجه کاربران است.

دوست عزیز

به انتهای این مقاله رسیدیم. از اینکه تا به اینجای کار با ما همراه بودید، سپاسگزاریم. خوشحال می‌شویم که نظر شما عزیزان را در قسمت کامنت مطالعه کنیم. اگر به مطالب بیشتر در حوزه‌ی امنیت و هک علاقمندید می‌توانید وبلاگ ما را دنبال کنید.