امنیت و هک, همه مطالب

چگونه سرعت اینترنت گوشی خود را افزایش دهیم؟

افزایش سرعت اینترنت گوشی

هیچ چیزی به اندازه سرعت کند اینترنت گوشی، هنگام جستجو و مرور در اینترنت و یا دانلود و پخش آنلاین یک ویدئو، خسته‌کننده و آزاردهنده نیست. برای جلوگیری از کند شدن سرعت اینترنت، روش‌های مختلفی وجود دارد.‌ ما در این مقاله، دلایل کند شدن و چگونگی افزایش سرعت اینترنت گوشی را بیان خواهیم کرد.

در ضمن اگر سرعت اینترنت وای‌فای شما نیز پایین است، می‌توانید مقاله‌ی ما با عنوان راهکارهای افزایش سرعت اینترنت را مطالعه بفرمایید.

فهرست مطالب

دلایل کند بودن اینترنت گوشی

کندی سرعت اینترنت در تلفن شما معمولاً به‌دلیل اتصال ضعیف در موقعیت مکانی، ازدحام شبکه یا اجرای بیش از حد برنامه‌ها در پس‌زمینه است. سرعت پایین اینترنت در گوشی‌های اندروید مشکلی آشنا برای دارندگان گوشی‌های هوشمند است و دلایل زیادی برای آن وجود دارد.

برخی از دلایلی که باعث کاهش سرعت اینترنت گوشی اندرویدی شما می‌شوند عبارتند از:

1) اتصال ضعیف:

اگر در یک شبکه Wi-Fi عمومی باشید، ممکن است با بسیاری از افراد دیگر برای دریافت پهنای باند رقابت کنید. تغییر مکان و جابه‌جایی به مکانی دیگر ممکن است که امکان دسترسی به اینترنت بهتری را برای شما فراهم کند.

2) ترافیک بیش از حد در شبکه:

هنگامی که افراد کمتری در شبکه شما حضور دارند، سرعت اتصال Wi-Fi و تلفن همراه بیشتر است. اگر تعداد زیادی دستگاه، پهنای باند را افزایش دهند، سرعت اتصال شبکه شما کاهش می‌یابد.

3) فعال بودن تعداد زیادی از برنامه‌ها:

درخواست‌های بیش از حد برای اتصال به اینترنت منجر به کاهش سرعت در سراسر صفحه می‌شود. حتی سریع‌ترین برنامه‌های داده تلفن همراه نمی‌توانند با ده‌ها صفحه و برنامه‌ی باز و فعال در پس‌زمینه همگام شوند.

4) حافظه پنهان شما پر است:

مرورگر شما داده‌ها را در حافظه پنهان خود ذخیره می‌کند تا بتواند وب‌سایت‌هایی را که اغلب بازدید می‌کنید به‌سرعت بارگیری یا دانلود کند. درحالی‌که این کار مرور اینترنت شما را سرعت می‌بخشد اما می‌تواند سرعت گوشی شما را کاهش دهد.

5) تنظیمات شبکه شما نیاز به بازنشانی دارد:

ممکن است که تنظیمات شبکه گوشی شما باعث کندی اینترنت نیز شود. گاهی اوقات، این تنظیمات ممکن است با هم مخلوط شوند، که ان امر اینترنت شما را بسیار کندتر می کند.

این مقاله به شما کمک می کند تا تمام این مشکلات و موارد دیگر را برای افزایش سرعت اینترنت خود عیب‌یابی کنید.

چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم؟

در ادامه راهکارهای عملی افزایش سرعت اینترنت گوشی را بیان خواهیم کرد:

1) پاک کردن حافظه پنهان:

با استفاده خودکار از تلفن، حافظه کش پر می‌شود و سرعت گوشی اندروید شما را کاهش می‌دهد. برای افزایش سرعت اینترنت در تلفن اندرویدی، حافظه پنهان را پاک کنید. پاک کردن حافظه پنهان فرآیندی است که معمولاً با حذف سابقه جستجو انجام می‌شود.

2) حذف برنامه‌ها:

برخی از برنامه‌هایی که حتی ممکن است هرگز از آن‌ها استفاده نکنید، در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و سرعت اینترنت شما را کاهش می‌دهند. برای کمک به باز کردن بخشی از حافظه و پهنای باند اینترنت، هر برنامه غیرضروری را از تلفن خود حذف کنید.

3) به‌روزرسانی خودکار برنامه‌های خود را خاموش کنید:

با خاموش کردن به‌روزرسانی خودکار برنامه‌ها، سرعت اینترنت بهتری را تجربه می‌کنید. در واقع، نه تنها داده‌های گران‌بهای گوشی خود را ذخیره می‌کنید، بلکه پهنای باند ارزشمندی را برای مرور و پخش بدون وقفه آزاد می‌کنید. با این ترفند ساده و در عین حال موثر، دستگاه خود را کنترل و عملکرد آن را بهینه خواهید کرد.

4) اپلیکیشن‌های افزایش سرعت اینترنت را نصب کنید:

از سوی دیگر، اپلیکیشن‌هایی را دانلود کنید که به افزایش سرعت اینترنت شما کمک می‌کنند. برنامه‌های مختلفی برای گوشی‌های اندرویدی طراحی شده‌اند که به تقویت اتصال (زمانی که اینترنت گوشی شما کند است)، کمک می‌کنند. برخلاف برنامه‌هایی که در بالا ذکر شد، این برنامه‌ها به حفظ اتصال اینترنت همراه شما بدون تخلیه پهنای باند کمک می‌کنند.

5) مسدود کننده آگهی:

تبلیغات پاپ آپ در دنیای اینترنت بلای جان تمام کاربران هستند. همان‌طور که یک صفحه را بارگیری می‌کنید یک مسدودکننده پاپ آپ به فضا هجوم می‌آورد، و در نهایت سرعت اینترنت را کاهش می‌دهد. بیشتر اوقات، یک پاپ آپ حاوی متن، لینک‌ها و همچنین تصاویر است که سرعت بارگذاری صفحه درخواستی شما را کاهش می‌دهد.

دانلود یک مسدودکننده پاپ آپ، تبلیغات را مستقیماً متوقف می کند و به مرورگر شما اجازه می دهد تا به بارگیری وب سایت اصلی ادامه دهد. فروشگاه Google Play شامل انواع برنامه‌های مسدودکننده تبلیغات است که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید.

6) مرورگر متفاوت:

گوشی‌های مختلف با برنامه‌های مختلف متفاوت کار می‌کنند. این امر در مورد مرورگر نیز صدق می‌کند. می‌توانید از مرورگرهای مختلف در گوشی اندرویدی خود استفاده کنید تا درنهایت متوجه شوید که کدام مرورگر سریع‌تر از مرورگر دیگر کار می کند.

Maximum Loading Data Option یا گزینه بارگذاری حداکثر داده

تلفن‌های اندرویدی مجهز به تنظیماتی هستند که سرعت اتصال به اینترنت را افزایش می‌دهند. در قسمت تنظیمات Wireless and Network، GPRS و سپس Data Prefer می‌توانید این قابلیت را ایجاد کنید. همچنین گزینه Maximum Loading Data این امکان را به گوشی شما می‌دهد که تاحدامکان داده‌های هر وب‌سایتی را که بازدید می‌کنید به‌عنوان راهی برای افزایش سرعت اینترنت دریافت و دانلود کند.

7) نوع شبکه:

با پیشرفت فناوری تلفن‌های هوشمند، سرعت‌ اینترنت برای کاربران نیز افزایش خواهد یافت. 3G ، 4G و اکنون برخی مناطق درحال دریافت 5G هستند. در تنظیمات گوشی خود، آخرین نوع شبکه ترجیحی را از قسمت تنظیمات اتصال شبکه تلفن همراه یا network connection settings انتخاب کنید. زمانی که گوشی شما در محدوده‌ی شبکه‌ی بهتر قرار گیرد، از آن برای افزایش سرعت اتصال به اینترنت استفاده می‌کند و امکان اتصال تلفن، اینترنت و قابلیت ارسال پیامک بهتر را فراهم خواهد کرد.

8) خاموش و روشن کردن اتصال به اینترنت:

این راهکار، بسیار ساده اما مؤثر است. سعی کنید اتصال اینترنت خود را خاموش و روشن کنید. با انجام این کار، گوشی شما این شانس را دارد که اتصال اینترنت اصلی را به‌روز کند. هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، اتصال اینترنت بهتری باقی می‌ماند، تقریباً همان کاری که با مودم داخل خانه خود انجام می‌دهید.

9) حالت متنی مرورگر:

اگر شما در جستجو و مرور خود در اینترنت نیازی به دانلود و یا دیدن تصاویر ندارید، می‌توانید یک ویژگی ساده به نام حالت متن را فعال کنید. ویژگی حالت متنی، از طریق برنامه مرورگر گوشی شما فعال می‌شود و سرعت دانلود وب‌سایت را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. در واقع، سایت تنها بر روی کلمات تمرکز می‌کند و هیچ داده اضافی را جذب نمی‌کند.

جمع‌بندی

راهکارهایی که بیان کردیم به شما کمک خواهند کرد تا سرعت پایین اینترنت گوشی خود را بهبود بخشید و همچنین به‌راحتی در فضای آنلاین پیمایش کنید. در واقع، با مدیریت تنظیمات و برنامه‌های مختلف، می‌توانید سرعت عملکرد اتصال اینترنت تلفن خود را به مقدار زیادی افزایش دهید.

دوست عزیز

به انتهای این مقاله رسیدیم. از اینکه تا به اینجای کار با ما همراه بودید، سپاسگزاریم. خوشحال می‌شویم که نظر شما عزیزان را در قسمت کامنت مطالعه کنیم. اگر به مطالب بیشتر در حوزه‌ی امنیت و هک علاقمندید می‌توانید وبلاگ ما را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.