راهنمای امنیت اینترنتی شید

اجزای کلی امنیت اینترنتی شید

پس از نصب برنامه، جهت راحتی کار با برنامه امنیت اینترنتی، بهتر است در ابتدا با نمای کلی آن آشنا شوید.

در زیر اجزای برنامه امنیت اینترنتی را به‌ترتیب از سمت چپ توضیح داده‌ایم.

: با کلیک کردن بر روی این دکمه، امنیت اینترنتی شید به‌طور کامل بسته نخواهد شد، بلکه در قسمت Taskbar سیستم، (سمت راست پایین صفحه) آیکونی آز آن قابل مشاهده است. در این حالت امنیت اینترنتی شید همچنان به انجام کارهایی مانند اسکن در لحظه، اسکن درحال انجام، شناسایی ویروس‌های جدید و به‌روزرسانی امنیت اینترنتی و… ادامه خواهد داد.

: برای عدم‌نمایش برنامه بر روی صفحه سیستم است و با کلیک بر روی این گزینه ، علامت برنامه فقط بر روی قسمت Taskbar سیستم نمایش داده می‌شود. در واقع، با کلیک کردن بر روی آن صفحه امنیت اینترنتی شید، بر روی صفحه ویندوز نمایش داده می‌شود.

: درصورت مواجه شدن با خطا در امنیت اینترنتی شید، با کلیک بر روی این گزینه ، می‌توانید از طریق سایت شید افزار رایانه خطا را گزارش دهید.

: هشدار می‌دهد که تابه‌حال اسکن کامل را انجام نداده‌اید.

: نسخه کنونی ویروس‌یاب شما را اعلام می‌کند.

: فعال نبودن امنیت اینترنتی شید را نمایش می‌دهد. با کلیک بر روی این گزینه ، به صفحه بازارچه شید جهت فعال‌سازی امنیت اینترنتی هدایت می‌شوید.

: بیانگر ورود به صفحه کاربری است. با کلیک بر روی این گزینه، به صفحه «ورود به حساب کاربری» در برنامه امنیت اینترنتی شید هدایت می‌شوید.

: بیانگر منوی اصلی امنیت اینترنتی شید (فهرست امکانات ) است، با کلیک بر روی این گزینه، فهرست امکانات امنیت اینترنتی نمایش داده می‌شود.

: آیکون اصلی امنیت اینترنتی شید در برنامه است.

: بیانگر پروفایل کاربری است، که با کلیک بر روی این گزینه، بازارچه شید باز شده و صفحه پروفایل کاربری شما نمایش داده می‌شود.

: جهت بازگشتن به صفحه قبلی در برنامه استفاده می‌شود.

: برای بازگشتن به صفحه قبلی در برنامه استفاده می‌شود.

راهنمای ابزار (Tooltip) :

یک پیام کوتاه تشریحی است که پس از قرار گرفتن موس بر روی یک علامت توسط کاربر، برای مدت زمان بسیار محدودی نمایش داده می‌شود. این نوع پیام برای ارائه اطلاعات مفید و تشریح عملکرد دکمه‌های نوار ابزار، نوار عنوان و سایر قسمت‌های برنامه مانند آیکون‌ها و لینک‌ها، استفاده می‌شود.

منوی برنامه در هنگام بسته بودن برنامه:

زمانی که برنامه امنیت اینترنتی شید را به‌صورت کامل بسته باشید، در گوشه سمت راست صفحه اصلی ویندوز، گزینه فلش به سمت بالا را انتخاب کنید، در کنار سایر آیکون‌های برنامه‌های ویندوز، آیکونی از امنیت اینترنتی شید هم قرار دارد که با کلیک راست بر روی آن، منوی برنامه باز خواهد شد و تعدادی امکانات اصلی برنامه دراین قسمت قابل دسترسی است.