امنیت و هک, همه مطالب

ماجرای خودکشی خالق آنتی ویروس مک آفی

خالق آنتی ویروس مک آفی
  • جان مک آفی در زندان خودکشی کرد.

جان مک آفی پدر آنتی ویروس و خالق آنتی ویروس مک ‌آفی است. او مدت کوتاهی بعد از شکست در دادگاه عدم استرداد به آمریکا، در زندانی واقع در اسپانیا به زندگی خود پایان داد. در ایم مقاله قصد داریم تا در مورد تاریخچه فعالیت‌های مک آفی و همچنین ماجرای خودکشی او، صحبت کنیم.

در ضمن اگر به‌دنبال سایر راههای محافظت از رایانه و اطلاعات شخصی خود، در برابر انواع خطرات هستید، می‌توانید مقاله‌ی ما را در مورد ضرورت استفاده از یک آنتی‌ویروس مطمئن و معتبر، مطالعه کنید.

خودکشی خالق آنتی ویروس مک ‌آفی:

  مرگ او در ابتدا توسط EL Pais ، رویترز، نیویورک تایمز و سپس از طریق نمایندگی مک ‌آفی گزارش شد.

براساس  AP، رویترز و EL Pais، کارکنان زندان جنازه مک آفی را در سلولش، درحالی‌که خود را به دار آویخته بود، یافتند. سپس اورژانس را خبر کردند ولی موفق به نجات جان او نشدند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که این اتفاق ساعاتی پس از خبر حکم دادگاه برای استرداد او به آمریکا، رخ داده است. او با محکومیتی مواجه بود که درصورت استرداد به آٰمریکا، می‌توانست ده‌ها سال زندان را به‌دنبال داشته باشد. پیگردهای فدرال، اتهامی را در ماه مارچ و اتهام دیگری را در ماه اکتبر علیه او بایگانی کردند. اتهام اول مدعی یک کلاهبرداری در رابطه با رمز ارزها و اتهام دوم مربوط به فرار از پرداخت مالیات میلیون‌ها دلاری بود.


تاریخچه مختصری از فعالیت‌های مک‌ آفی

جان مک آفی در سال 1987، شرکت‌ نرم‌افزاری مک آفی را پایه گذاری کرد و یکی از نخستین محصولات آنتی ویروس مک ‌آفی را تولید نمود. مک آفی این شرکت را تا سال1994  که استعفا داد، اداره کرد.

در آن زمان شرکت مک آفی توسط Intel به مبلغ 7.78 میلیارد دلار که در آن زمان رقم بالایی بود، خریداری شد. جان مک آفی در آن زمان کل سهام خود را در این شرکت فروخته بود.

در اواسط سال 1990، او شرکتی را پایه‌گذاری کرد که PowWow  را روانه بازار کرد. PowWow یکی از نخستین اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی فوری اینترنتی و شبکه‌ی اجتماعی بود که تاحدی در زمان خود پیشرو و محبوب بود. در سال 2000، او در ساخت نرم‌افزار دیوار آتش (فایروال)، ZoneAlarm سرمایه گذاری کرد و به هیئت‌مدیره شرکت پیوست.

در سال 2009 وضعیت مک‌آفی  شروع به افت کرد و سرمایه او از نقطه اوج بیش از 100 میلیون به 4 میلیون تنزل پیدا کرد. او با فروش دارایی خود شروع به سرمایه‌گذاری در تجارت‌های مشکوکی از جمله سازنده آنتی‌بیوتیک‌های گیاهی کرد.

همچنین در یک برنامه 100 دلاری مدعی آنتی NSA  به‌نامD-Central  سرمایه‌گذاری کرد. این برنامه بعدها به‌عنوان یک اپلیکیشن اندروید به‌صورت رایگان در Google Play در دسترس قرار گرفت.

داستان عجیب جان مک آفی مدیر

در همان زمان، مک آفی با اتهامات قانونی زیادی روبرو شد که از جمله آن‌ها اتهام به قتل همسایه‌اش در کشور بلیز در آمریکای مرکزی بود. این رویداد باعث فرار او از کشور شد. ماجرای پیگیری قانونی او توسط این کشور تا 14 ماه ادامه داشت.

سرانجام مک آفی در ماه اکتبر، بعد از یک تعقیب بین‌المللی در فرودگاه بارسلون دستگیر شد. او همواره برای اجتناب از استرداد به آمریکا تلاش می‌کرد. در روز چهارشنبه، رویتر گزارش کرد که استرداد او به آمریکا، توسط دادگاه عالی در اسپانیا تصویب شد. این تصمیم نشان داد که او احتمالا در دادگاه آمریکا نیز با محکومیت سنگینی مواجه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.