امنیت و هک, همه مطالب

گوگل به کسی که بتواند گوشی پیکسل 4 را هک کند پاداش می‌دهد.

لایه امنیتی Titan M
  • شرکت گوگل برنامه پاداش یافتن باگ در اندروید را به 1.5 میلیون دلار افزایش داد  تا برابر با برنامه پاداش اپل باشد.

درحال‌حاضر لایه امنیتی Titan M که در آخرین مدل گوشی پیکسل 4 ارائه شد،‌ به لیست پاداش‌های گوگل اضافه شد.  درضمن اکتشاف یک باگ اجرای کد از راه دور نیز، یک میلیون دلار پاداش دارد.

اگر یابنده باگ بتواند باگ Titan M را در نسخه پیش‌نمایش توسعه اندروید پیدا کند، شایسته دریافت 50 درصد پاداش بیشتر خواهد بود. درنهایت مقدار کل پاداش 1.5 میلیون دلار است.

همچنین برنامه پاداش امنیتی اندروید به‌جز Titan M، برای پیدا کردن رخنه‌های دیگر نیز پاداش می‌دهد.

گوگل تا 500 هزار دلار بابت یافتن رخنه در قسمت‌هایی مانند دسترسی غیرمجاز به داده‌ها و همچنین دور زدن صفحه قفل گوشی پیکسل 4، پاداش می‌دهد.

در سال‌های اخیر، گوگل به‌شدت در تکنولوژی انحصاری Titan سرمایه‌گذاری کرده و آن را به‌عنوان روش امن‌تر احراز هویت  نسبت به 2FA  به بسیاری از محصولات خود اضافه کرده است.

اساس طراحی این تکنولوژی ارائه امنیت بهتر به‌وسیله اختصاص یک لایه امنیتی به حساب‌های کاربری دارندگان سخت‌افزارهای گوگل است. به این معنا که مهاجمین نمی‌توانند کدهای احراز هویت را دور بزنند یا حتی تأیید‌های کاربر را شبیه‌سازی کنند.

باوجود اعتماد و ایمان گوگل، این تکنولوژی  در سالیان گذشته آهنین عمل نکرده است.


درضمن اگر علاقمند به کسب اطلاات بیشتر در مورد اقدامات امنیتی گوگل و اپل هستید، می‌توانید مقاله‌ی ما با عنوان اپل و نرم‌افزار جاسوسی گوگل را مطالعه بفرمایید.

رخنه در نسخه‌ای از کلید Titan


در اوایل امسال یک رخنه امنیتی در نسخه‌ای از کلید Titan پیدا شد. در واقع این کلید یک دستگاه فیزیکی است که جدا از دستگاه پیکسل کار می‌کند و وظیفه ورود به حساب کاربری را بر عهده دارد.

این مشکل پروتکل بلوتوث که نیازمند ارتباط کلید با دستگاه بود را تحت تأثیر قرار می‌داد. گوگل اعلام کرد که دستگاه‌های معیوب را با دستگاه‌های سالم (به ارزش 50 دلار)، به‌شکل رایگان تعویض می‌کند.

از سوی دیگر،‌ شرکت اپل هم پاداشی معادل حداکثر یک میلیون دلار به‌علاوه 50 درصد ‌جایزه بیشتر برای باگ‌هایی که در فاز بتای iOS یافت می‌شوند، پرداخت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.